ثقافة وفنسوشيال ميديا

الفنان المتحرش.. من هو شادي خلف

من هو شادي خلف / اتهم في الساعات الماضية بالتحرش ، و كثرت الشهود عليه ، أصبح حديث مواقع التواصل الاجتماعي و جميع الفتيات يطالبن بحقوقهن .

بدأت الحكاية عن تداول أحد المتدربين في الورشة الخاصة للفنان شادي خلف منشور تعلن من خلاله تعرضها للتحرش أثناء تدريبها ، قائلة : النجم حريص إنه يخلي المكان مريح لينا علشان نعرف نعبر عن نفسنا ونحكي حاجات شخصية بس للأسف كان بيستخدم ده لمصلحته علشان يتحرش بالبنات ، لو فيه أي واحدة اتعرضت للي انا اتعرضلته ياريت تتكلم ، متخافيش انا معاكي و هدعمك .

لتتوالى الرسائل و المنشورات عبر مواقع التواصل الاجتماعي تؤكد ان جميع الطالبات اللاتي ذهبن للتدريب في ورشته تعرضن للتحرش الجسدي و اللفظي منه .

اسمه بالكامل هو شادي نبيل خلف من مواليد 13 أكتوبر 1977 ، و هو ابن الشاعر الكبير نبيل خلف ، شارك في العديد من الأفلام و كانت آخر أعماله ، فيلم الثلاثة يشتغلونها ، و من أبرز أعماله 365 يوم سعادة ، الآولة في الغرام ،هي فوضي، كلمني شكرا وحين ميسرة .

كانت بدايته الفنية من خلال فيلم “دم غزال” ، للكاتب وحيد حامد ، و كانت بطولة الفيلم لـ ، منى زكي ، نور الشريف ، صلاح عبدالله ، يسرا ، محمود عبد المغني ، عايدة رياض ، و عمرو عبد الجليل .

من الفتيات تعرضت للأذى الجسدي والنفسي بسبب حوادث التحرش اللاتي تعرضن له من قبل هذا الفنان، قائلة: “اتأذى بعضنا نفسيًا والبعض الآخر جسديًا”.
وعن اصرارها عن الحديث عن ما تعرضن له الآن أضافت: “وبعد ما اتضر بسببه ناس من أقرب الأقربين فأنا شايفة إني مش هبقي آدم عنده ريحة الأخلاق لو ماقلتش بصوت عالي قوي أنا مابقيتش بدعم الإنسان دا ولا تجمعني به صلة”.
و من شهود التحرش من فترة طويلة قررت أتعلم التمثيل وروحت ستوديو كدا مشهور قوي مش هقول اسمه اتدربت مع مدرب كدا مشهور هموت وأقول اسمه”.وتابعت حديثها: “ارتبطت بالمكان دا إلى الحد اللي خلاني بعتبره بيتي الأولاني مش التاني، واتعلمت هناك من الإنسان دا معاني كتير قوي لو المدرب دا كان عمل ربعها كان زمانه بقى راجل محترم، أو بقى راجل في المطلق”.

واستكملت: “عدت يعني الأيام واكتشفنا أنا وشوية الطلبة والطالبات السذج المنبهرين إن الراجل دا كدبة كبيرة وما هو إلا سلسلة من حوادث التحرش المتتالية والخداع المتواصل والتلاعب ببني آدم، أو بالتحديد بناته”.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك رد

زر الذهاب إلى الأعلى